Model van het bekken-osteopathie-martius-eindhoven-eersel

Coccygodynie (pijn aan je stuitje)

Pijn aan je stuitje kan je hele dag beheersen. Je hebt er in zoveel situaties en houdingen last van. Loop er niet mee door! De kans is heel groot dat ik je kan helpen met het verminderen of zelfs wegnemen van je klachten.

Vervelende pijn

Coccygodynie kan een klacht zijn die je hele dag beïnvloedt. Als je last hebt van je stuitje is het moeilijk of zelfs onmogelijk om (recht) te zitten,om lang te staan, of om druk te verdragen op je bekken. En dat gebeurt al bij niezen, tillen, beginnen met plassen of poepen). Coccygodynie kan ontstaan na een val op je stuitje, maar kan ook idiopathisch zijn. Dat betekent dat de oorzaak van de klacht niet bekend is. Sterker nog, wist je dat de oorzaak in de meeste gevallen wel bekend is, maar niet te wijten is aan een val?

Het stuitje is een centraal belangrijk punt in je lichaam waaraan onder andere ligamenten zijn opgehangen. Spanning, verkorting , verkleving aan deze structuren kan gepaard gaan met serieuze pijnklachten tijdens bewegen, zitten, stoelgang, het hebben van seks en ga zo maar door.

Pijn aan het stuitje kan ontstaan:

• na een bevalling
  • na ontstekingen in je darmen
  • bij de ziekte van Crohn
  • bij problemen met je spijsvertering
  • bij diverticulitis
  • na een operatie in het bekken
  • etc.

Osteopathie kan bij deze klachten een goede manier zijn om je klachten te verminderen of weg te nemen.

Loop er niet mee door!

Ik als osteopaat kan jouw klachten sterk verminderen of zelfs wegnemen, wat de oorzaak ook is. Soms is de oorzaak van coccygodynie überhaupt niet te achterhalen. We spreken dan van idiopatische coccygodynie. Dat de oorzaak niet bekend is, wil niet zeggen dat je er geen last van hebt. Neem dus in alle gevallen contact met mij op en blijf niet doorlopen met deze nare pijn.

Stel je vraag
Stel je vraag!
Heb je een vraag? Stel hem hier!
Je zoekt contact met Osteopathie Martius. Ik antwoord op jouw vragen, maar zal je verder nooit ongevraagd een bericht sturen.